Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Duursma - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Duursma - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: L & C

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Halloo beste lezers:),

Na een enorm lange vlucht van bijna 24 uur landde we op Melbourne airport!! We begonnen goed met het omwisselen van onze euro's naar Australische dollars. Door de vermoeidheid hadden we niet erg goed gekeken en kostte het omwisselen ongeveer 40 euro per persoon! Maar niet getreurd we konden een goedkopere optie naar ons mooie hotel pakken, namelijk een bus :). Stom toevallig was onze bushalte maar 5 minuten lopen van ons hotel. De naam van onze kamer was shoebox, dus we waren erg benieuwd naar de grote van de kamer. Gelukkig was het een mooie ruime kamer en gingen we ons eerste nachtje in Australië tegemoet!

De eerste avond na aankomst hebben we gezellig afgesproken met Vivienne, een vriendin die 6 maanden stage loopt in Melbourne. We hebben een heerlijk drankje gedaan op de rooftop bar met een mooi uitzicht. Omdat de honger overheerste uiteindelijk naar de Macca's (Mcdonalds) gegaan.

De andere dagen hebben we de Queens Victoria Market bezocht. Alleen doordat we lekker op een terras zaten waren we te laat en was het al gesloten! Daarnaast hebben we een heel stuk gewandeld naar en door de botanische tuinen. Wat we erg mooi vonden alleen ons lichaam vond het wat minder. De combi van de jetlag, slechte nachten en lange stukken wandelen brak ons op! Diehards dat we zijn hebben we het volbracht maar toch onszelf getrakteerd op een luxe etentje aan de rivier van Melbourne:). De laatste volledige dag in Melbourne hebben we het wat rustiger aan gedaan. We gingen lekker een bakkie doen op een terras en kregen zelfs gratis muffins!! Aan het eind van de middag naar de Greyhound winkel geweest om uit te zoeken hoe we de bussen moesten regelen!! Uiteindelijk bleek dat we best krap in onze tijd zaten qua alles zien en regelen. Dus toen besloten om alles te boeken en laten regelen door Liam (onze reisplanner). Een hoop geld lichter maar een stuk stressvrijer gingen we lekker slapen.

De 5 dagen in het gezellige Melbourne zijn voorbij gevlogen. We hebben de eerste dagen wat langer op bed gelegen i.v.m. de jetlag die toch wel wat heftiger was dan verwacht. Toch zijn we ook vrij actief geweest en liepen we uren rond in de stad. Melbourne is een erg mooie en levendige stad met op elke hoek van de straat wel een straatmuzikant! Maar wat we wel heftig vonden is dat er ook een hele hoop daklozen waren.